Dockhemmet Björn Afzelius Cover





Dockhemmet Björn Afzelius Cover

Var det så här det skulle sluta, 
var det så här det skulle gå?
Tänk att två människor som älskat 
kan bryta ner varandra så.

Tänk att dom händer som har smekt mej 
kan riva upp så djupa sår.
Tänk att dom läppar som har kysst mej 
kan attackera mej så hårt. 

Hur kan jag själv bli så förbittrad, 
hur kan man säga allt jag sagt?
Hur kan jag själv bli så förhärdad, 
hur kan man bli så jävla kall?

Vad är det för en gräslig avgrund 
som plötsligt öppnats i min själ?
Hur kan man tänka såna tankar 
om nån man en gång ville väl? 

Jag orkar inte gå igenom 
med vännerna vad som var fel.
Jag orkar en gång inte se dom, 
det är fullt tillräckligt som det är! 

Tids nog så kommer dom att säga 
att livet måste ha sin gång.
Att nya möjligheter väntar, 
att det är fel att se sej om.

För min del får livet återvända 
på vilket jävla vis som helst!
Men just nu måste jag bekänna: 
Det är mycket ensamt här ikväll.


Comments